Kelionė į Krokuvą ir Zakopanės kalnus

• Paskelbta: 2024-06-25
  • Kategorija: Išvykos

Birželio 13 dienos rytą Radvilų gimnazijos mokiniai iš I D, I V, I E, II A, II J, III V ir III I klasių išvyko į ekskursiją, maršrutu Vilnius – Krokuva - Tatrų nacionalinis parkas – Zakopanė – Vilnius.

Ankstyvą rytą prie Radvilų gimnazijos lipome į autobusą ir saulę pasitikome jau jame. Kelionė nusimatė ilga, iki pirmojo mūsų tikslo daugiau nei 800 kilometrų. Per visą dieną autobuse galima daug nuveikti, spėjome tiek nusnausti, tiek pabendrauti, tiek sustoti pietų karčemoje „Pas Antaną“ Lenkijoje. Tikras iššūkis užsisakyti maisto, kai pardavėja nekalba lietuviškai ar angliškai, o mes – lenkiškai.

Apie 18 valandą Radvilų keliais pasiekėme Lenkijos deimantu vadinamą senąją sostinę Krokuvą. Apžiūrėjome ant Vavelio kalvos esančius Karališkuosius rūmus ir Vavelio katedrą. Turgaus gatvėje pamatėme ne tik minią žmonių, o ir Švč. Mergelės Marijos bažnyčią, miesto rotušės rūmus, turgaus halę „sukiennce“ ir paminklą A. Mickevičiui.

Kita diena, birželio 14, buvo skirta visos dienos kelionei į Tatrų nacionalinį parką. Tatrai - įspūdingiausi kalnai, skiriantys Lenkiją nuo Slovakijos. Ėjome į dešimties kilometrų žygį įkalne link Morskie Oko ežero, vėliau tuo pačiu maršrutu nusileidome nuo kalno. Daug prisiminimų palikęs pėsčiųjų maršrutas, taip pat ir stulbinantys ežerai, kurie tik traukia norą „užkimšti“ telefono galeriją nuotraukomis. Po ilgos kelionės vakare, apie 19 valandą, aplankėme ir Zakopanės miestelį, kur mūsų laukė viešbučio lovos.

Pakeliui namo užsukome apžiūrėti vieną iš galingiausių Lenkijoje gynybinių pilių - Ogrodzieneco pilį, kuri yra įsikūrusi kalkakmenio uolos viršūnėje. Pamatėme, kaip pilis buvo sugriauta švedų karo metu ir kaip pilies griuvėsiai stebina savo didybe ir galybe.

Pavargę, bet sotūs įspūdžių, į Vilnių grįžome 23 valandą (šeštadienį) ir išsiskirstėme.

(autorė - Kornelija Kizinievičiūtė iš I D)